Gyermekeink:

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

2011. február 18., péntek

Dobos torta.

Kértétek a dobos torta receptet:)

A recept innen van:Macikonyha

Szinte mindent ugyan úgy csináltam,ahogy le van írva,illetve egy kicsit változtattam.De nem az összetevőkben,hanem a kivitelezésben:)
Én nem külön sütöttem meg a 7 piskóta lapot,hanem 2x 4 tojásból készítettem 1-1 piskótát és ezeket vágtam el egyenként 3 lapra!
Így nekem nem 7 lapból,hanem csak 6-ból állt a tortám.


A másik amit nem ugyan úgy csináltam az a krém.De ebben is csak az a különbség,hogy én nem gőz felett sűrítettem,hanem kicsi lángon főztem össze.Egyébként teljesen ugyan úgy csináltam minden mást.

Bemásolom azért ide az eredeti receptet:

"A krém hozzávalói:

  • 4 egész tojás
  • 20 deka kristálycukor
  • 2 tasak vaníliás cukor
  • 10 deka keserű csoki
  • 2 ek. holland kakaópor
  • 20 deka vaj
  • egy kevés rum
Fém habüstbe ütöm fel a tojásokat, hozzáadom a cukrot, a vaníliás cukrot és elkeverem. A csokit megolvasztom. (pl. Lindt Excellence 70%) Egy edényben 2 ujjnyi vizet forralok, majd ráteszem a habüstöt, és gőz fölött habosra keverem a tojáskrémet. A gőzről levéve beledolgozom az olvasztott csokit a kakaóport és a rumot, majd teljesen lehűtöm a krémet. Ezután hozzáadom a szoba hőmérsékletű vajat, és habosra keverem. Még habosabb lesz a krém, ha 2 keverés között fél órára behűtöm, és újra kikeverem. A betöltésig hidegre teszem, és közben elkészítem a piskótalapokat.

A tészta hozzávalói:
7 laphoz
  • 7 tojás
  • 1 csipet só
  • 7 púpozott evőkanál finomított kristálycukor
  • 7 púpozott evőkanál átszitált liszt
A tojásokat a sóval és a cukorral együtt a robotgép keverőtáljába teszem és a legmagasabb fokozatra állítom. Néhány perc alatt egy nagyon világos, sűrű és habos tojáskrémet kapok. Ha ez megvan, minimumra állítom a gépet és apránként hozzászitálom a tojáshoz a lisztet. Amikor teljesen sima és csomómentes lett a massza, megkezdődhet a lapok felkenése. (Mivel ez egy mezei piskóta, természetesen nem szempont, hogy robotgéppel készül, vagy pedig kézi mixerrel)
A sütőpapírokat átfordítom, hogy később ne látszon meg a piskótán a ceruza nyoma. Kb. 1 cm vastagságban szép egyenletesen felkenem a masszát a kijelölt körökre. Egyszerre 2 lapot tolok a sütőbe, és közben előkészítem a következőket.
A kb. 10 perc alatt szép világosra sült piskótakarikákról azonnal lehúzom a papírt, ügyelve rá, hogy ne törjenek el. Amikor megsült és ki is hűlt mind a 7 lap, egyenként ráfektetem mindegyikre a 24 cm-es tortakarika alját, és ennek mentén levágom a tészta peremét. Hogy ennek mi a jelentősége? A lapok abszolút egyforma méretűek lesznek, és a peremük is egyenletes vastagságú lesz, nem vékonyodik el, és így a torta oldalát is könnyebb bevonni a krémmel. Kiválasztom a legszebb piskótalapot és egy hosszú pengéjű éles késsel 16 cikkre vágom. Most pedig jöhet a karamell készítése!

A karamell hozzávalói:
  • 15 deka porcukor
  • 2 tk. ecet
  • 2 tk. vaj
  • víz
Egy kisebb teflonozott edénybe szitálom a porcukrot és annyi vizet adok hozzá, amennyivel épphogy simára lehet keverni. (úgy saccolom, talán 4-5 evőkanálnyi lehetett amit apránként hozzáadagoltam) Hozzáadom az ecetet és a vajat, és közepes lángon folyamatosan kevergetve elkezdem megolvasztani. Amikor elpárolog a víz, kikristályosodik a cukor, (nem kell megijedni!) aztán lassan-lassan elkezd olvadni, és pirulni. Mivel nem magas, hanem csak mérsékelt lángon olvasztom a cukrot, elég hosszadalmas ez a folyamat, talán 10-15 percig is eltart. Amikor borostyánszínű lett a karamell, azonnal leveszem az a tűzről és az előkészített piskótára kanalazom. Egy hosszú, vajazott pengéjű késsel felcikkezem a még forró karamellt.

Az időközben kihűlt krémet 6 részre osztom, és egyenletesen megkenem vele a piskótalapokat, majd a torta oldalát és a tetejét is bevonom vele. Szárazon megpirított darabolt mandulát nyomkodok az oldalára végül pedig ráfektetem a karamellszeleteket."
Ennyi lenne az eredeti recept!
:)
Az Én véleményem:
Na ez az a karamell amit bátran ajánlok mindenkinek aki esetleg félne neki állni egy dobos tortának.Ennél jobb karamellel még nem találkoztam.
Kicsit tartottam az ecettől,hogy majd savanyú lesz vagy ecet szagú a máz,de nem így van!!!Szépen elpárolog belőle!
Az eddigiek amiket kipróbáltam,egyből megkeményedtek ahogy a piskótára öntöttem.De ez nem.Ezt nagyon szépen lehet még percek múltán is kenni,formálni!

Ja és még valami.Most mikor utoljára csináltam,nem volt itthon keserű csokim a krémhez.
1 mikulás és 1 torta bevonó csoki került bele.Abból is nagyon finom lett:)

Leírom még az Én piskótámat:
-4 tojás
-4 evőkanál liszt+fél sütőpor
-4 evőkanál cukor
- csipet só

A tojás fehérjét a sóval és a cukorral kemény habbá verem géppel,majd hozzá adom egyenként a tojások sárgáját.Végül óvatosan bele forgatom a lisztet.
Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöm,és megsütöm.
Ugyanezt még egyszer megcsinálom:)
Ha kihűltek a piskóták,akkor óvatosan 3 lapra vágom őket.

Azt hiszem Petikém arca mindent elárul,hogy milyen finom is ez a torta:)

Nincsenek megjegyzések: