Gyermekeink:

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

2011. február 15., kedd

Betegség...

2011.02.11.
Sajnos Petimet is utol érte valami nyavalya:(
Tegnap egész nap semmi nem volt még Vele,délelőtt még túl voltunk a Fanniéknál is játszani.
A délutáni alvásból Pepe úgy ébredt,hogy kicsit tortyogott az orra,de semmi nem jött belőle.Aztán estefelé itt voltak Nővéremék,egész estig játszottak a gyerekek,szaladgáltak,jó kedvük volt.Mikor elmentek,Mazsi beült az ölembe.Éreztem,hogy kicsit meleg,de arra gondoltam,hogy talán csak a sok ugrálástól.Kicsit később éreztem,hogy ez bizony valami más lehet.Megmértem a lázát és 38,2...
Szuper....:(
A gyomrom kapásból görcsbe rándult.
Gyorsan hoztam hideg vizes borogatást a csuklójára és a bokájára.(na ezt is csak utána éjjel olvastam,hogy ezzel a módszerrel tulajdonképp semmit nem érek...)
Kapott Peti egy lázcsillapító kúpot,és vártunk...
(persze eközben vagy 2x kaptam síró rohamot a félelemtől)
Evett pár falat kakaós palacsintát vacsira,ami szépen vissza is jött Neki:(
Peti azt mondta,hogy nagy volt a falat.Remélem tényleg csak azért hányt!
1-óra elteltével a kúp semennyire nem vitte le a lázát,sőőt már 38,5 volt.
Észre vettem,hogy Mazsinak inkább a szirup ami használ.De most azt még nem adhattam be Neki.Szegénykém annyira remegett,csak mondogatta,hogy :-Anya jáz hideg(ráz a hideg)!
Úgy sajnálom ilyenkor.
Utálom ezt a tehetetlenséget!!!!!!!
Nagyon bágyadt és álmos volt,ezért letettem aludni.Egy vékony nagyméretű textil pelussal azért betakartam.
Fél óránként mentem be hozzá,és fogdostam,hogy mennyire meleg a kis teste.
Éjjel 1-kor megmértem megint a lázát(épp felébredt előtte),38 volt.Beadtam egy adag nurofent Mazsikámnak.
Fél óra múlva már csak 37,6 volt a hője!(hála az égnek!!!!!)
Egész éjjel alig aludtam.
Reggel csak hőemelkedése volt,de egy kis idő múlva ismét 38,5-re ment fel a láza.
Gyorsan felöltöztettem és indultunk a dokihoz.Péntek reggel 7-9-ig van rendelés.9-előtt 10 perccel felhívtam a Doktornőt,hogy meg tud-e minket várni,mert most indulunk.
Mondta,hogy még ne menjünk,mert nagyon sokan vannak,majd csak 3/4 10 felé.
Mivel már a kocsiban voltunk ezért nem mentünk vissza a lakásba.Gondoltam akkor addig a rendelő előtt leszünk a levegőn.Beugrottunk még a boltba,vettem Petinek kakaós csigát,meg kis mackót,de egyik sem kellett Neki.Inni sem volt hajlandó semmit:(
Mikor odaértünk a rendelőhöz,azt hittem dobok egy hátast a látványtól...
A bejárat előtt vagy 6 anyuka ácsorgott a gyerekekkel.
Hurrá...
Pepe bágyadt volt,de elég jól tűrte a várakozást.Csak az utolsó fél órában kezdett nyűglődni.Közelebb álltunk a kocsival és hagytam had játsszon Mazsim a kesztyűtartóval.
Majdnem dél volt amikor végre mi kerültünk sorra.
Gyorsan levetkőztettem Petit,elmondtam,hogy mi van Vele,a Doktornő meghallgatta a hátát,mellkasát és megnézte a tortát.Csak annyit mondott,hogy valószínűleg influenza.Kérdeztem,hogy az hogy lehet?Hisz beoltattuk magunkat.Mondta,hogy attól még elkaphatjuk,csak gyengébb lefolyású és nem marad vissza semmi szövődmény.
Ezután megkért minket,hogy kint öltöztessem fel a Petit,és már hívta is be a következő beteget.....
Hmm...
Pedig még lett volna kérdésem.
Nem szeretem az ilyet.Jó megértem,hogy lassan 3-órája lejárt a munkaideje,de bakker 3 perc alatt végeztünk a vizsgálatokkal meg mindennel.Amire felöltöztettem a Kicsit kiadta a receptet és a füzetünket.Gyorsan elmondta mit írt fel és kész is voltunk...
Sumamed forte,Calcimusc,Cebion,Orrcsepp,
Délután bementem Pécsre,hogy kiváltsam a gyógyszert.Az ötödik gyógyszertárban kaptam csak meg a Sumamedet.(itt is úgy,hogy az előző patikából telefonon félre rakatták Nekem).
Elvittem a Mazsi füzetét is,mert felét nem tudtam elolvasni az orvos írásának.Gondoltam a gyógyszerészeknek talán sikerül.
Sikerült is,kivéve egy valamit nem tudtak csak kibogarászni.Viszont orrcseppet neomicineset írt a Doki,de receptet már nem kaptunk hozzá:(
Otthon elkészítettem a sumamedet,ahogy felszívtam a fecskendőbe megnyaltam,hogy mégis milyen íze van.
Hát mit mondjak???
Nem hiszem el,hogy ilyen iszonyatosan keserűnek kell lennie egy kisgyermekeknek szánt gyógyszernek...
Felbontottam egy vaníliás pudingot(ezt nagyon szereti Mazsi),és egy kanállal ki is szedtem belőle.
Mondtam Petinek,hogy benyomom a gyógyszert a szájába és nagyon gyorsan nyelje le!!!(sajnos szokott olyat csinálni,hogy tartogatja a szájában a falatot,kortyot,ezért mondtam most Neki)
Benyomtam a gyógyszert és abban a pillanatban már tettem is a szájába a pudingot.
Szerencsére nem rókázott szembe az egésszel!!!
Este még mindig nagyon magasra ment fel Peti láza.
A szombatunk nagyjából ugyan így telt!
Láz fel,nurofen,majd láz le,aztán ahogy elmúlt a lázcsillapító hatása,a láz újra felment...
Hála az égnek délután már csak 37,6 és 37,8-körülire szökött fel.
Vasárnaptól Peti láztalan,de vannak még időszakai amikor nagyon nyűgös és nem bír magával.Ilyenkor hozza a nagy pelust és bújcsikázik egy fél órácskát:)
Imádom amikor így hozzám simul,és tudom,hogy itt megnyugszik:)
Mivel azt sem beszéltük meg a Dokival,hogy mikor kell vissza mennünk,ezért szerintem csak csütörtökön viszem vissza.
Közben Én is bele estem szerintem:(
Nagyon fáj a torkom,és érzem,hogy náthás is leszek.
És ez a rohadt száraz,ingerlő köhögésem még mindig nem múlott el november óta(pontosabban az influenza oltás óta...)
Próbálom magam kúrálni,mézzel,fekete retekkel,grépfrúttal és hasonló vitamin bombákkal...
(ezekkel tömöm Pepét is:D)
Bízom benne,hogy sikerül ezekkel helyre állnom!

10 megjegyzés:

Andi&Tomi írta...

Drága Zsófi! Nagyon sajnálom,hogy elért Titeket is ez a betegség :( Reméljük,hogy hamar végig megy rajtatok,ha már megkaptátok az oltást.Nagyon vigyázz magatokra!Puszi

Névtelen írta...

Jobbulást nektek!
A száraz köhögésre a Dr.Theisses lándzsás útifű szirup nagyon jó:) Próbáld ki,ha még nem tetted.
Puszika!

MrsSame írta...

Szegénykém! Nem gondoltam volna,hogy ez lesz abból a kis szortyogásból,mait a telefonban említettél. Gyors, tartós gyógyulást kívánunk!!
Nekem is bevált már többször a lándzsás útifű szirup,de a teája csipkebogyóval és hársfavirággal keverten is nagyon finom mézzel és a gyerkőcnek is adható! No meg a Stodal szirup is nagyon jó. Ünnepekkor nekem az segített.

Gyógyuljatok meg gyorsan!!!
Millió puszi!

Tündi írta...

Jobbulást és gyógypuszi Petinek! Na és neked is, vagyis ne legyél rosszabbul! Az mindenesetre jó, hogy már nincs láza. Én is sokáig szoktam köhögni, és egy homeopátiás szirupot szoktam mostanában venni, Stodal a neve, ez úgy tűnik hatott eddig. Na de mindenkinek más a szervezete és más ami használ. Puszi.

AdriMárk írta...

Mielőbbi gyógyulást kívánunk Nektek! Adri-Márk.

Ági írta...

Nem is mondtad tegnap, hogy ilyen beteg volt Petyus! :-(
Gyógypusz neki te meg szedjél rengeteg c vitamint, napi 2000mg-ot simán!
Vigyáz magadra!!!
pusszantalak!

mayertimi írta...

Jobbulást nektek! Olyan rossz volt olvasni, hogy milyen beteg volt Pepe. Most elég sokan betegek ... remélem hamar túl lesztek rajta!

Annus írta...

Hát..ezzel a dokival biztos van vmi gáz. Zsófi, volt már olyan, hogy ne írjon fel semmi gyógyszert?..pláne egy influenzára...így nyomják el a gyerek immunrendszerét..Ráadásul be vagytok oltva, tehát ez nem egy olyan lefolyású, mint, ami nekünk volt ( 2 hétig szívtunk vele )..és szövödményre sem lehet számítani...akkor meg mire??
Nálunk ilyenkor csak tüneti kezelés van.

Azt már írtad, hogy Petyus jobban van, remélem, hogy Te is gyógyulgatsz már!

Zsófi írta...

Köszönjük a jókívánságokat!
Szerencsére Pepe tényleg jobban már.
Én nem igazán javulok:(
A lándzsás útifű szirupot hallottam,hogy jó és ezen a Stodal szirupon is elgondolkoztam.
Még egy kicsit próbálom magam kúrálni,hátha sikerül.

A Doktornőnkkel úgy vagyok,hogy sokszor túlságosan is alapos akar lenni,máskor meg felületes és hamar kiszór minket.
Nem nagyon tudok ugrálni,mert itt nálunk csak Ő van gyermekorvos.És az is igaz,hogy eddig akármikor akármilyen kis hülye kérdéssel fel hívhattam.Ha nem értem el,akkor vissza hívott mindig.
Szerencsére mondhatom azt,hogy Peti eddig nem sokszor volt beteg.Vagyis kisebb náthák meg ilyenek voltak,de eddig 4x kapott antibiotikumot.Persze jobb lenne ha ennyit se kellett volna,de szerintem ez azért annyira nem sok.
Na majd meglátjuk mi lesz.

Annus írta...

Zsófi..egy kicsit rosszindulatúan azt írom, hogy ez nem alaposság, hanem biznisz.
Mondjuk nem egyszerű, ha nincs másik doki.